Forum www.audi200.fora.pl Strona Główna www.audi200.fora.pl
Forum o Audi 200
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Blowoff

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.audi200.fora.pl Strona Główna -> Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
venom




Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:12, 24 Kwi 2009    Temat postu: Blowoff

Jak to dziala? czy jest sens montowac to w aucie o seryjnych nastawach? Zaklada sie to w miejsce WG? Czy mozna tego uzywac majac lpg?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Orzeł




Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelce Opolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:22, 24 Kwi 2009    Temat postu:

Blow off fajna sprawa, mam już zakupiony, ale jeszcze go nie założyłem.

Na pewno pytasz o zawór atmosferyczny (ten co robi PSSSSST) Wink

Na gazie możesz na nim śmigać, tylko załóż go przed blosem, bo w innym przypadku będzie ci spuszczał gaz do komory silnika.

Zakłada się go na dolot, pomiędzy turbiną, a przepustnicą, a wężyk sterujący
do kolektora ssącego. W momencie gdy turbo pompuje, a przepustnica się zamyka, przed przepustnicą jest ciśnienie, a w kolektorze podciśnienie zawór się otwiera i upuszcza ciśnienie.

Taki tego sens że ciśnienie jest upuszczone, a nie odbija się od przepustnicy, nie wraca zatrzymując gwałtownie rozpędzoną turbinę.

Tym sposobem chronisz turbo.

Tylko słyszałem że K-jetronic wariuje przy tego typu zaworach, ale da się zrobić patent, który będzie wyłączał zawór podczas pracy na etylinie.

Ja mam taki jak z linku, tam widać gdzie się montuje

[link widoczny dla zalogowanych] Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Orzeł dnia Pią 19:54, 24 Kwi 2009, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
emcior




Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 21:20, 24 Kwi 2009    Temat postu:

w 10v sie raczej nie stosuje, wiem ze kiedys Kefir wyrzezbil sobie Bova , ale cus tam bylo nie halo Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
venom




Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:24, 24 Kwi 2009    Temat postu:

wlasnie sie zastanawailem sie czy to bedzie gralo z lpg.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Orzeł




Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelce Opolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:30, 24 Kwi 2009    Temat postu:

na gazie będzie dobrze, ale na benzynie już nie Exclamation

Chodzi o to że w momencie gdy zawór się otwiera (upuszcza nadmiar powietrza) a te powietrze jest wcześniej odmierzone przez przepływomierz i proporcjonalnie do dawki powietrza które przeszło przez przepływomierz jest dozowana benzyna, ale te powietrze nie trafia do kolektora, tylko do atmosfery a benzyna do kolektora co powoduje że mieszanka jest bardzo bogata w paliwo. Prosto mówiąc zalewa się Shocked

Ale jak pisałem wcześniej. da się zrobić tak że blow off można wyłączyć na czas jazdy na benzynie Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Orzeł dnia Pią 23:10, 24 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaczan




Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:07, 26 Kwi 2009    Temat postu:

niepowinno zalewać - gdyz przy zamknietej przepusnicy i ponad 1500 rpm otwiera sie zawór "chamowania silnikiem" wtedy przeplywka "leży" i w garach jest sucho

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Orzeł




Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelce Opolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:35, 26 Kwi 2009    Temat postu:

Zawór hamowania silnikiem włącza się, gdy hamujesz silnikiem, ale podczas zmiany biegów, wciskasz sprzęgło i obroty szybko spadają poniżej 1500 rpm, wtedy może się zalewać.

Kiedyś czytałem posty na ten temat.

Na pewno da się to zrobić, tylko trzeba poeksperymentować Wink

Niedługo to sprawdzę na swoim sprzęcie.

Do tego mam Manual Boost Control Turbonetcs do zewnętrznych WG zakłada się go zamiast zaworu N75. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Orzeł dnia Nie 23:25, 26 Kwi 2009, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sajmon




Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:36, 26 Kwi 2009    Temat postu:

ja miałem w 3B blowa i tam niestety nie chodzi, taka jak kolega orzeł powiedział poprostu go zalewa teraz założyłem zamiennik DV od propera bo ten orginalny DV się rozwalił Laughing Nie wiem dlaczego ale w silnikach AAN blow chodzi Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
photokom
Administrator



Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:57, 29 Kwi 2009    Temat postu:

To chyba to?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Orzeł




Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelce Opolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:19, 29 Kwi 2009    Temat postu:

Photokom to co znalazłeś to jest zawór upustowy, który nie upuszcza ciśnienia do atmosfery, tylko w dolot przez turbo tak zwany BY PASS.

Podobno tego typu zawór nie wywołuje błędów w ECU, ale nie wydaje pożądanego przez większość osób, odgłosu podczas zmiany biegów

http://www.youtube.com/watch?v=JazOLQXMWJc




Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Orzeł dnia Śro 14:20, 29 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.audi200.fora.pl Strona Główna -> Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin