photokom
Administrator
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków/Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:52, 27 Kwi 2009 Temat postu: Nowy silnik MC |
|
|
Ci, którzy byli na mojej stronce [link widoczny dla zalogowanych] już to widzieli, ale wrzucę to też tutaj.
Udało mi się okazyjnie kupić silnik z bardzo małym przebiegiem. Silnik częściowo rozmontowany:
[link widoczny dla zalogowanych]
Głowicę musiałem poskładać - założyć zawory. Zawory wyczyściłem z nagaru i wypolerowałem:
[link widoczny dla zalogowanych]
Założyłem nowe uszczelniacze zaworowe i uszczelniacz wałka. Innego remontu głowica nie wymagała - zawory nie mają najmniejszego luzu bocznego w tulejkach, gniazda zaworowe niewyklepane i bez wżerów, panewki w idealnym stanie - bez jakiegokolwiek śladu zużycia czy ryski. Również wałek rozrządu jak nowy. Całość jedynie wypłukałem ze starego oleju i wymyłem z brudu.
Blok silnika został wyczyszczony, wymienione zostały obydwa uszczelniacze wału, miskę olejową oczyściłem, pomalowałem i założyłem na nową uszczelkę.
Silnik dostałem z prawie całym osprzętem z wyjątkiem rozrusznika i cewki zapłonowej. Niestety koło zamachowe nie pasuje, bo było od automatycznej skrzyni i musiałem założyć swoje.
Nowy silnik to MC2 natomiast stary był MC1. Postanowiłem zrobić hybrydę:
Część osprzętu pozostanie stara:
1. Komputer silnika (ECU) MAC-11C
2. Wiązka
3. Cewka zapłonowa
4. Koło zamachowe (w nowym jest koło od automatycznej skrzyni)
5. Koła rozrządu (mam już zakupiony komplet rozrządu starszego typu)
6. Pojedyncze elementy układu paliwowego oraz przepustnica (elementy uszkodzone w nowym silniku)
7. Układ chłodzenia
8. Rozrusznik
9. Alternator (po regeneracji)
Inne elementy są z "nowego" silnika:
1. Blok silnika z wałem i tłokami
2. Głowica z wałkiem rozrządu i zaworami
3. Układ wtryskowy (z wyjątkiem pojedynczych elementów)
4. Kolektor dolotowy i wydechowy
5. Turbina i zawór upustowy
6. Chłodnica oleju
7. Turbinka wody i powietrza
8. Układ zapłonowy (z wyjątkiem cewki)
9. Czujniki temperatury i ciśnienia
Ponadto intercooler z silnika KG (035 145 805E). Od tego z MC1 rożni się brakiem miejsca na czujnik temperatury powietrza. Czujnik zamontowałem bezpośrednio na kolektorze dolotowym podobnie jak np. w silniku WX w Audi Quattro. Oryginalny kolektor silnika MC ma nawet na to odpowiednie miejsce - trzeba jedynie nawiercić i nagwintować otwory. Jeśli uda mi się znaleźć oryginalny IC z MC2 wraz z dolną rurą, w idealnym stanie, to go zamontuje.
Do tego całkowicie nowy rozrząd (pasek, rolka i pompa wody), poduszki pod silnik, łożysko igiełkowe podtrzymujące wałek sprzęgłowy, świece i przewody i kilka innych drobiazgów.
Silnik MC2 ma nieco większy stopień sprężania od MC1 (odpowiednio 8,4:1 oraz 7,8:1). Inny jest również kształt krzywek wałka rozrządu. W zestawieniu ze starszym sterownikiem (MAC-11C zamiast MAC-14) silnik powinien mieć minimalnie większą moc. MAC-11C jest również mniej zawodny i bardziej podatny na ewentualne podkręcanie od nowszego odpowiednika. A do tego odpadło mi przekładanie kabelków
Post został pochwalony 0 razy
|
|